Všeobecné obchodné podmienky

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) bližšie upravujú vzťah medzi Vami (ďalej len „Klient“) a spoločnosťou TechWeb, s. r. o., so sídlom Karpatské námestie 10A 831 06 Bratislava - mestská časť Rača, IČO: 53840909, zapísanou v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 153225/B (ďalej len „Poskytovateľ“) pri poskytovaní služieb virtuálneho sídla a ďalších podporných služieb zo strany Spoločnosti (ďalej spoločne len „Služby“ a jednotlivo len „Služba“).


1. Úvodné ustanovenia


Nakoľko Klient aj Poskytovateľ sú podnikateľmi, zmluvný vzťah medzi nimi sa riadi predovšetkým príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, v znení neskorších predpisov, pričom akékoľvek ustanovenia právnych predpisov, ktoré sa vzťahujú na spotrebiteľov sú vylúčené.


2. Uzavretie zmluvy


2.1 Proces uzavretia zmluvy medzi Klientom a Poskytovateľom začína vyplnením údajov o kontaktnej osobe Klienta a údajov o Klientovi vo formulári dostupnom v aplikácii QRko.sk.

2.2 Po vyplnení potrebných údajov v predchádzajúcom kroku si Klient v ďalšom kroku podpíše Online zmluvu, v ktorej si skontroluje príslušné údaje a zmluvu podpíše elektronicky.

2.3 Podmienkou pre registráciu používateľského účtu a jeho využívania je oboznámenie sa s týmito VOP.

2.4 Zmluvný vzťah medzi Klientom a Spoločnosťou vzniká dňom odoslania (podpísania) online zmluvy dospupnej v aplikácii.


3. Aktuálnosť a správnosť údajov


3.1. Klient je povinný poskytnúť všetky informácie a podpornú dokumentáciu požadovanú portálom QRko.sk bez zbytočného odkladu, aby mohla byť vykonaná starostlivosť v zmysle AML pravidiel a boli dodržané všetky povinnosti z nich vyplývajúce. V prípade, ak Klient nedodá požadované informácie a dokumenty, spoločnosť TechWeb, s.r.o. je oprávnená zamietnuť žiadosť Klienta a neuzavrieť zmluvný vzťah, ukončiť zmluvný vzťah v prípade existujúceho Klienta alebo odmietnuť poskytnúť platobné služby.

3.2. Za účelom identifikácie platieb v súlade so Zákonom Klient poskytuje spoločnosti TechWeb, s.r.o. súhlas, aby v prípade, ak na Platobnom účte alebo na Obchodníckom účte Klienta dôjde k platbám, ktoré Qrko vyhodnotí ako rizikové či neobvyklé, kontaktovala Klienta so žiadosťou o vysvetlenie týchto operácií a poskytnutie podpornej dokumentácie. Odmietnutie Klienta poskytnúť takéto informácie, či poskytnutie informácií v nedostatočnej miere sa považuje za hrubé porušenie týchto VOP.

3.3. Klient sa zaväzuje poskytovať Qrku všetky dôležité a rozhodujúce informácie alebo zmeny v už poskytnutých informáciách a dokumentoch týkajúce sa ekonomického a právneho postavenia Klienta alebo iné dôležité informácie týkajúce sa Klienta, jeho Zástupcov, Konečných užívateľov výhod alebo iných osôb oprávnených konať v mene klienta bezodkladne po tom, čo sa takéto informácie stanú Klientovi známe aj v prípade, ak ešte nenadobudli právoplatnosť.


4. Poplatky


4.1. Za svoje štandardné služby si Qrko účtuje poplatky podľa Cenníka poplatkov a Zmluvy. Za neštandardné poplatky a služby, ktoré nie sú definované v týchto VOP a/alebo Cenníku poplatkov, účtuje Qrko Klientovi individuálne stanovené poplatky, o ktorých bude Klient informovaný pred využitím takýchto služieb.

4.2. Za účelom úhrady poplatkov je Qrko oprávnené započítať tieto pohľadávky voči finančným prostriedkom na ktoromkoľvek Platobnom účte Klienta, vrátane finančných prostriedkov, ktoré sú predmetom Zúčtovania s Klientom, a tov ľubovoľnom čase.

4.3. V prípade, že Platobný alebo Obchodnícky účet Klienta je denominovaný v inej mene, než v akej Qrko účtuje poplatky, je poplatok zaúčtovaný v mene, v ktorej je účet denominovaný po prepočítaní kurzom, ktorý stanovuje Qrko.


5. Komunikácia a doručovanie


5.1. Komunikácia medzi Qrkom a Klientom prebieha v slovenskom jazyku prioritne prostredníctvom systémovej aplikácie Qrko po prihlásení Klienta do svojho účtu a rozhrania Qrko.sk.

5.2. Qrko doručuje Klientovi osobne, kuriérskou službou, poštou, alebo elektronickými komunikačnými médiami (e-mail alebo iné elektronické médium) na poslednú známu adresu Klienta.

5.3. Pri osobnom doručovaní (za ktoré sa považuje preberanie písomností v sídle Qrka Klientom alebo splnomocnenou osobou) sa písomnosti považujú za doručené ich odovzdaním, a to aj v prípade, ak ich adresát odoprie prevziať.

5.4. Pri doručovaní písomností poštou sa písomností považujú za doručené v tuzemsku tretí deň po ich uložením na pošte prijímateľa, ak nie je preukázaný skorší termín doručenia.

5.5. Písomnosti doručované kuriérskou službou sa považujú za doručené aj momentom keď prijímajúca strana odmietne zásielku prijať, alebo momentom vrátenia zásielky odosielateľovi ako nedoručiteľnej, ak nie je preukázaný skorší termín doručenia.

5.6. Písomnosť sa považuje za doručenú aj vtedy, ak sa zásielka vráti ako nedoručiteľná podľa predchádzajúcich bodov.

5.6. Písomnosti doručené prostredníctvom e-mailu alebo iným elektronickým médiom platia za doručené deň po ich odoslaní, ak nie je preukázaný skorší termín doručenia.

5.7. Klient je povinný zabezpečiť, aby Qrko malo vždy úplné a správne informácie a je povinný informovať Qrko o každej zmene adresy, alebo sídla, alebo bydliska. Ak Klient poruší povinnosť podľa predchádzajúcej vety tohto bodu VOP, t.j. neinformuje Qrko o takejto zmene, považuje sa doručenie na poslednú známu adresu Klienta za riadne vykonané.

5.8. Klient súhlasí, aby akákoľvek telefonická komunikácia medzi Qrkom a Klientom bola zaznamenaná a archivovaná Qrkom, a to aj bez predchádzajúceho upozornenia Qrka.


6. Ochrana Dôverných informácií


6.1. Zmluvné strany sú povinné zachovávať mlčanlivosť o všetkých informáciách a dokladoch o záležitostiach týkajúcich sa druhej zmluvnej strany a jej obchodov, ktoré získala pri svojej činnosti alebo v súvislosti so Zmluvou a jej plnením a ktoré nie sú verejne prístupné, najmä informácie o platobných operáciách a o použití finančných prostriedkov prostredníctvom platobných prostriedkov. Tieto informácie sú zmluvné strany povinné utajovať, uchovávať, primerane zálohovať a chrániť pred neoprávneným prístupom, vyzradením, zneužitím, pozmenením, poškodením, zničením, stratou alebo odcudzením.

6.2. Povinnosť Zmluvných strán zachovávať mlčanlivosť o Dôverných informáciách sa nevzťahuje na informácie, ktoré:

a) boli zverejnené ako nedôverné už pred podpisom Zmluvy, čo musí byť preukázateľné na základe poskytnutých podkladov, ktoré túto skutočnosť dokazujú;
b) majú byť sprístupnené na základe povinnosti stanovenej zákonom, rozhodnutím súdu, prokuratúry alebo iného oprávneného orgánu verejnej moci, pričom v tomto prípade Zmluvná strana, ktorá je povinná informácie sprístupniť, bezodkladne doručí druhej Zmluvnej strane písomné oznámenie o tejto skutočnosti ešte pred sprístupnením týchto informácií a informácie sprístupniť iba na takýchto účel;
c) sú alebo môžu byť získané z legálne voľne dostupných zdrojov;
d) boli získané nezávislým vývojom.

6.3. Zmluvné strany sú povinné zabezpečiť riadne a včasné utajenie Dôverných informácií a zachovávanie povinnosti mlčanlivosti o Dôverných informáciách podľa všeobecne platných, zaužívaných a zachovávaných pravidiel, zásad a zvyklostí pre utajovanie a zachovávanie povinnosti mlčanlivosti o takýchto informáciách.

6.4. Zmluvné strany sú povinné zabezpečiť riadne a včasné utajenie Dôverných informácií a zachovávanie povinnosti mlčanlivosti o Dôverných informáciách aj u svojich zamestnancov, štatutárnych orgánov, členov štatutárnych orgánov, dozorných orgánov, členov dozorných orgánov, zástupcov, splnomocnencov, subdodávateľov ako i iných spolupracujúcich tretích osôb, pokiaľ im takéto Dôverné informácie boli poskytnuté, odovzdané, oznámené a/alebo sprístupnené v súlade s týmito VOP a Zmluvou.


7. Záverečné ustanovenia


7.1. Právny vzťah medzi Klientom a Qrkom sa spravuje Zmluvou, jej prílohami, týmito VOP a všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike, a to v uvedenom poradí. Ustanovenia týchto VOP majú prednosť pred obchodnými zvyklosťami, ak sa Zmluvné strany v konkrétnom prípade nedohodnú inak.

7.2. Zmluvy a VOP vrátane všetkých príloh sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Za rovnopis s platnosťou originálu sa považuje aj fotokópia alebo scan týchto všeobecných obchodných podmienok, ak nebude preukázané inak.

7.3. Zmluvné strany vyhlasujú, že majú spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu a ich zmluvná voľnosť nie je žiadnym spôsobom obmedzená. Zmluvné strany ďalej vyhlasujú, že Zmluvu uzatvorili na základe ich skutočnej, slobodnej a vážnej vôle, ktorú prejavili určito a zrozumiteľne, Zmluvu uzatvorili dobromyseľne a v dobrej viere a neuzatvorili ju ani v omyle, ani v tiesni za nápadne nevýhodných podmienok, Zmluvu a tieto VOP si prečítali, obsahu Zmluvy a VOP porozumeli a na znak súhlasu s obsahom Zmluvy a VOP Zmluvu vlastnoručne podpísali.

7.4. Uzavretím Zmluvy dáva Klient výslovný súhlas spoločnosti Qrko, aby spoločnosť Qrko využívala údaje Klienta na marketingové účely, a to najmä, aby Klientovi zasielala aktuálne informácie o službe, o jej zmenách a inováciách, ako aj obchodné informácie týkajúce sa obchodných partnerov Qrko, a to všetko v súlade s platnou a účinnou právnou úpravou. Takýto súhlas Klienta podľa predchádzajúcej vety platí po dobu trvania Zmluvy medzi Qrkom a Klientom.

7.5. Jednotlivé ustanovenia Zmluvy a týchto VOP sú vymáhateľné nezávisle od seba a neplatnosť a/alebo nevymožiteľnosť ktoréhokoľvek z nich nebude mať žiaden vplyv na platnosť a/alebo vymožiteľnosť ostatných ustanovení Zmluvy/týchto VOP, s výnimkou prípadov, kedy je najmä z dôvodu dôležitosti povahy alebo inej okolnosti týkajúcej sa takéhoto ustanovenia Zmluvy/týchto VOP zrejmé, že dané ustanovenie Zmluvy/týchto VOP nemôže byť oddelené od ostatných príslušných ustanovení Zmluvy/týchto VOP.

7.6. V prípade, ak sa niektoré z ustanovení Zmluvy alebo týchto VOP stane podľa všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky neplatné a/alebo nevymožiteľné, platnosť a/alebo vymožiteľnosť ostatných ustanovení Zmluvy/týchto VOP zostáva nedotknutá a Zmluvné strany sa zaväzujú bezodkladne začať rokovať v dobrej viere a dohodnúť sa na nahradení takéhoto ustanovenia novým ustanovením, ktoré bude mať účinky čo najviac podobné účinkom pôvodného ustanovenia, prihliadajúc pritom najmä na kontext a celkový právny a ekonomický účel daného ustanovenia ako aj Zmluvy/týchto VOP.


Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňom 16.7.2021.